تامین منابع مالی اوراق مشارکت در دستور کار شهرداری مشهدمقدس افتتاح اولین شعبه روستا بازار در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) دیدار شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و معاون اقتصادی شهرداری مشهدمقدس با مدیران بانک رسالت تشکیل ستاد خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در مشهدمقدس ۱۲ هزار گذر زیارتی در اداره گذرنامه خراسان‌رضوی جامانده است عضو شورای اسلامی شهر مشهد: تسریع در روند اجرایی پروژه‌ها باید با دقت و کیفیت باشد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه‌های شهری باید در زمان مقرر و براساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شوند درباره «شجاع‌السلطنه»، حاکم ۲۰۰ سال پیش خراسان تلاش شهرداری مشهد برای مکانیزه‌شدن نظافت بزرگراه‌ها | تجهیزات خدمات شهری به‌روزرسانی می‌شود اعمال‌قانون ۲۱۰۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در ابتدای بولوار کوثر، سه‌راه خیام و بزرگراه آزادی در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) هشدار درباره شیوع «سالک» در حاشیه شهر مشهد آخرین وضعیت پروژه انتقال آب از دریای عمان به مشهد آغاز مطالعات ایجاد شهرک متمرکز ضایعاتی‌ها در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲ مرداد ۱۴۰۳) تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم
سرخط خبرها

اختصاص ۱۷ میلیارد تومان ویژه بوستان بانوان طرق مشهد

  • کد خبر: ۱۷۲۷۲۶
  • ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
اختصاص ۱۷ میلیارد تومان ویژه بوستان بانوان طرق مشهد
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر مشهد گفت: مبلغ ۱۷میلیارد تومان اعتبار برای بوستان بانوان طرق در نظر گرفته شده و طراحی تجهیزات و امکانات آن انجام شده و در مرحله انتخاب پیمانکار است.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه سلیمی امروز طی بازدیدی که از بوستان ریحانه در محدوده شهرداری منطقه ۷ داشت نیز اظهار کرد: دو نگاه در شورا برای بوستان بانوان وجود دارد، یک نگاه توسعه‌ای که منجر به ایجاد و احداث فضای ویژه پارک بانوان می‌شود و نگاه دیگر بهسازی فضای موجود است.

سلیمی بیان کرد: در دوره ششم شورا اعتبار خوبی برای بهسازی بوستان ریحانه از جمله راه اندازی کارتینگ، رستوران، بازسازی سرویس بهداشتی و زمین‌های ورزشی تنیس، والیبال، بسکتبال و مینی فوتبال در نظر گرفته شده است.

وی بوستان بانوان ریحانه را ظرفیت خوبی در شرق مشهد دانست و افزود: طبق آمار ارائه شده در سه ماهه اول سال، این بوستان ۱۴۴هزار نفر بازدید داشته و پیش بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۴۰۰هزار نفر از آن استفاده کنند.

عضو شورای شهر مشهد تاکید کرد: ایجاد مزیت رقابتی در هر بوستان از مهمترین عوامل جذب جامعه زنان و دختران به استفاده و حضور در این بوستان‌هاست که در طراحی هر بوستان باید نیازسنجی مناسب و علمی صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: یکی از معضلات عمده در بوستان‌ها نبود کارشناس فرهنگی است. بسیاری از پارک‌ها ساخته می‌شود و به بهره برداری می‌رسد؛ اما مخاطب خود را نمی‌یابد که این مرحله نیاز به ایجاد فضای ثابتی برای استفاده از ظرفیت تشکل‌های فرهنگی و شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد علمی ویژه زنان دارد که راه اندازی آن برای بوستان‌های طرق و ریحانه به تایید رسید. 

سلیمی همچنین تصریح کرد: حفظ امنیت در بوستان‌ها برای زنان بسیار مهم است که این موضوع نیز در راه اندازی بوستان بانوان طرق در نظر گرفته شده است. 

سلیمی با بیان این مطلب که اگر بوستان بانوان صرفا به یک دیوار کشی برای حفظ حریم و حجاب ساخته شود بی فایده است بلکه باید جذابیت‌های مناسب با نیاز هر منطقه و بانوان در بوستان‌ها طراحی شود افزود: با این نگرش، بوستان بانوان طرق با نگاه ویژه به دختران نوجوان و نیاز‌های آنان طراحی خواهد شد و افزایش هیجان بازی‌ها و امکانات در این بوستان دیده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->